استاندار کردستان خواستار تبدیل سنندج به پایتخت نوروز شد



به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه شنبه در کارگروه سفرهای نوروزی استان، اظهار داشت: امسال دو برنامه ویژه نوروز در شهر سنندج برگزار می‌شود که این برنامه‌ها نمایش توانمندی استان است و باید همه امور آنها با برنامه ریزی جامع و کامل انجام شود.

وی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برنامه‌های نوروزی تاکید کرد و افزود: همه نکات ایمنی و بهداشتی باید در این برنامه‌ها لحاظ شود و با مدیریت دقیق و منظم، برنامه‌های شاد و مفرحی را برای مردم برگزار کنیم.

استاندار کردستان ادامه داد: کمیته‌های مختلفی باید برای هماهنگی برنامه‌های نوروزی در استان تشکیل شود و هر کمیته مسوولیت محول شده را به درستی انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه فرصت کمی تا پایان سال باقی مانده است، گفت: باید در این زمان باقیمانده با تقسیم وظایف، کارها به خوبی پیش برود.

زارعی کوشا یادآور شد: رسانه‌ها نقش موثری در بازتاب برنامه‌های نوروزی دارند و باید از ظرفیت آنها در این ایام بهره برد.

۲ ویژه برنامه نوروزی در شهر سنندج برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار سنندج نیز در این جلسه اظهار داشت: دو ویژه برنامه نوروزی در روزهای ۲۶ و ۲۹ اسفندماه در شهر سنندج برگزار می‌شود.

سرکوت نجفی افزود: یک کارناوال فرهنگی متشکل از ۸۵ نفر میهمان از اقوام مختلف ایران پس از عبور از استان‌های همدان و کرمانشاه در روز ۲۶ اسفندماه وارد شهر سنندج شده و در مسیر میدان آزادی، پیاده راه فردوسی، میدان انقلاب، خانه کُرد و ورزشگاه ۲۲ گولان اجرای برنامه خواهند داشت.

وی اضافه کرد: برنامه ۲۹ اسفندماه نیز جشن ویژه نوروز در فضای باز ورزشگاه ۲۲ گولان شهر سنندج است که در آن برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله اجرای موسیقی منطقه کردستان، سوارانه (اسب سواری)، هلپرکی(رقص کردی) و روشن کردن آتش و نورافشانی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار سنندج گفت: برنامه‌های امسال با توجه به اینکه شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در جهان شناخته شده است، با محوریت موسیقی اصیل و فولکلور منطقه کردستان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: سرویس حمل و نقل عمومی برای جابجایی و حضور مردم حاشیه شهر سنندج در برنامه‌های نوروزی نیز در نظر گرفته شده است.

ضرورت رعایت پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی در برنامه‌های نوروزی، برگزاری جشن نوروز در روستاهای استان، برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی برای زنان سرپرست خانوار و بهره گرفتن از ظرفیت رسانه‌ها و صدا و سیما از جمله دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.


گروه خبر: 
دسته بندی در گروه: