احداث ۲۰ مدرسه در مناطق محروم کشور

به گزارش خبرنگار مهر، جابر نقوی معاون مشارکت‌های مردمی دستان مهربان بعد از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بنیاد دستان مهربان از سال ۱۳۸۶ با هدف توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و کمک به کودکان نیازمند تأسیس شده و تاکنون ۲۰ شعبه فعال در کشور داشته که ۳۲۰۰ خانواده و ۱۵ هزار نفر تحت پوشش دارد.

وی بیان داشت: بنیاد دستان مهربان در عرصه‌های اجتماعی در میدان حضور دارد و در پویش‌هایی همانند کمک به سیل زدگان و زلزله زدگان و همچنین مناطق محروم حضور پیدا می‌کند و از خانواده‌های نیازمند حمایت‌های معیشتی دارد.

معاون مشارکت‌های مردمی دستان مهربان ابراز داشت: در قم ۱۳۳ خانواده و ۲۳۲ کودک نیازمند تخت پوشش هستند و کارگاه‌های توانمندسازی با همانند تولید تابلو فرش ایجاد شده که مواد اولیه در اختیار آنان قرار می‌گیرد و در بحث فروش نیز به آنان کمک می‌شود.

نقوی گفت: تعداد ۶۰۰ نفر از همکاران در بنیاد دستان مهربان داوطلب و افتخاری هستند و برخی افراد دیگر نیز که تعداد آنان ۴۰۰ نفر است به صورت رسمی با این بنیاد همکاری دارند و تلاش می‌شود از ظرفیت نیروهای افتخاری برای همکاری بیشتر شود.

وی ابراز داشت: بنیاد دستان مهربان در مباحث آموزشی تلاش کرده تا در عرصه مدرسه سازی ورود کند تا بستر آموزش برای کودکان و نوجوانان را فراهم کند.

معاون مشارکت‌های مردمی دستان مهربان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در عرصه مدرسه سازی بیان داشت: در مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان که منطقه محروم به شمار می‌رود تاکنون ۲۰ مدرسه تعهد ساخت داریم که تعداد ۷ مدرسه اتمام و یا در حال ساخت است.

وی بیان داشت: در استان‌هایی که شعبه داریم همانند تبریز، مراغه، کرمانشاه، سرپل ذهاب، پینه بهاران، شیراز، اصفهان نیز مدارسی ساخته شده است.

نقوی ادامه داد: بزرگترین پروژه اوتیسم کشور نیز در اصفهان احداث شده و در اختیار کودکان اوتیسم قرار گرفته است.

وی همچنین عنوان داشت: در بخش مدرسه یاری نیز در ایرانشهر دو مدرسه دخترانه و پسرانه را تحت پوشش قرار دادیم که شبانه روزی هستند و ۳۶۰ دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند و تلاش می‌شود تا این دانش‌آموزان در دانشگاه‌های خوب کشور پذیرفته شوند و بعد از اتمام تحصیل به منطقه خود بازگردند و به مردم خدمت کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی دستان مهربان ابراز داشت: ۴ مرکز نگهداری و آموزشی نیز در برخی از شهرها احداث شده تا زنان سرپرست خانوار بتوانند با قرار دادن فرزندان خود در این مراکز به فعالیت‌های شغلی خود ادامه دهند.

نقوی ادامه داد: یکی از مهمترین نیازهای خانواده‌های کم برخوردار مسائل درمانی است که در ۵ استان تهران، قم، البرز، ساری، تبریز و زاهدان مراکز توانمندسازی درمانی ایجاد شده است که کلیه خدمات در این مراکز برای افراد تحت پوشش رایگان صورت می‌گیرد که خیران در این زمینه حمایت‌های لازم را دارند.

تاریخ: 
۸ اسفند ۱۴۰۱،‏ ۲۲:۱۴
گروه خبر: