۴۶۳ میلیارد ریال زکات در کردستان جمع‌آوری شد



به گزارش ایرنا، رضا طوسی روز یکشنبه در جلسه شورای زکات استان اظهار داشت: از این میزان زکات جمع آوری شده ۴۱ میلیارد و ۴۶۱ میلیون ریال زکات غلات، ۱۹۷ میلیارد و ۶۰۷ میلیون ریال زکات واجب، هفت میلیارد ریال زکات مستحبی، ۱۹۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیارد ریال فطریه و ۲۴ میلیارد ریال زکات کفاره است.

وی با بیان اینکه ۸۴ درصد از زکات جمع آوری شده در زمینه رفع مشکلات فقرا و ۱۶ درصد در زمینه پروژه های عمرانی هزینه شده است، ادامه داد: بیشترین زکات جمع آوری شده در سال جاری ۹۶ میلیارد ریال مربوط به سنندج و کمترین آن با ۲۳ میلیارد ریال مربوط به دهگلان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با اشاره به جمع آوری زکات در یک هزار و ۲۷۶ روستای استان، اضافه کرد: شهرستان دیواندره با ۱۵۴ روستا از ۱۶۵ روستا و قروه  با ۵۴ روستا از ۱۲۴روستا به ترتیب بیشترین و کمترین نفوذ زکات را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

وی یادآور شد: امسال تعهد استان درجمع آوری زکات ۵۷۰ میلیارد رایل بود که ۸۱ دصد تحقق برنامه داشته ایم، ضمن اینکه زکات جمع آوری شده در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

در حال حاضر۷۳ هزار و ۴۹۹ خانوار در قالب ۱۵۳ هزار نفر در سطح استان زیرپوشش این نهاد قرار دارند، که ۳۲ هزار و ۸۰۰ نفر از این تعداد زنان سرپرست خانوار هستند.


گروه خبر: 
دسته بندی در گروه: