چهار خبر کوتاه از استان کردستان



به گزارش ایرنا، علی غنی زاده، سرمایه گذار و مدیر این مرکز اظهار داشت: آموزشگاه در زمینی به مساحت یک هکتار راه اندازی و به طور مستقیم برای ۱۵ نفر شغل ایجاد کرده است.

وی افزود: برای راه اندازی این آموزشگاه افزون بر ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرماندار سقز هم با تقدیر از بانیان راه اندازی این آموزشگاه گفت: راه اندازی این آموزشگاه به لحاظ جلوگیری از تردد مردم به مرکز استان، بسیار مفید است.

کامیل کریمیان همچنین بر استفاده از افراد مجرب در تعلیم رانندگی در این آموزشگاه تاکید کرد.

سرهنگ محمد سهرابی رئیس پلیس راهور سقز نیز در سخنانی عامل انسانی، راه و وسیله نقلیه را مهمترین علل تصادفات برشمرد و بر آموزش مناسب، اعمال قوانین و فرهنگ سازی را موثر خواند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان پرجمعیت استان کردستان و در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

فرآورده لامپ LED تولیدی با نام تجاری تکتاب جعلی نیست

مسوول روابط عمومی اداره کل استاندارد کردستان گفت: فرآورده لامپ LED تولیدی با نام تجاری تکتاب تولید واحد تولیدی کانیا نور برزین زاگرس شهرستان بانه جعلی نیست.

سیران مرادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی شایعاتی در خصوص جعلی بودن فرآورده لامپ LED تولیدی با نام تجاری تکتاب این اداره‌کل در بازرسی از واحد تولیدی کانیا نور برزین زاگرس به بازبینی برچسب‌گذاری و بسته‌بندی همه محصولات تولیدی پرداخت که در این بازبینی مشخص شد نشانه‌گذاری تمامی لامپ‌ها مطابق با استانداردهای ملی مربوطه است.

وی افزود: واحد تولیدی مذکور دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد معتبر برای فرآورده لامپ‌های LED با کاربری روشنایی عمومی بیش از ۵۰ ولت به شماره ۷۸۷۶۵۵۰۹۸۶ است که به صورت مستمر و تصادفی مورد بازرسی و نمونه برداری قرار گرفته و تاکنون مورد خاصی مشاهده نشده است.  

مسوول روابط عمومی اداره کل استاندارد کردستان گفت: مطابق استانداردهای ملی به شماره‌های ۷۳۴۱ و ۲۰۴۲۲ و ۱۴۴۳۴ درج آدرس تولید کننده روی بسته‌بندی لامپ الزامی نیست.

در حال حاضر ۳۹۹ واحد تولیدی کردستان با  ۹۳۵ فرآورده زیر پوشش استاندارد قرار دارد.

پیدا شدن نوزاد رها شده در قلعه قروه

رییس بیمارستان شهید بهشتی شهرستان قروه گفت: پنجشنبه شب حوالی ساعت ۲۳ در تماس مردمی با مرکز فوریت های پزشکی شهرستان از وجود یک نوزاد رها شده در ناحیه منفصل شهری قلعه مطلع شدیم.

مهدی زند روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از اطلاع، همکاران ما به محل اعزام و متوجه شدند که نوزاد رها شده در کارتون دختر است و سن او را یک روزه اعلام کردند و بلافاصله او را به بیمارستان منتقل کردند.

به گفته وی حال عمومی نوزاد خوب است و فعلا این نوزاد در بیمارستان بستری است و با هماهنگی لازم پس از انجام امور مرتبط به بهزیستی شهرستان تحویل داده خواهد شد.

قروه در ۹۰ کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.

ورکشاپ «ترکیب بندی در عکاسی» در سنندج برگزار می‌شود

نخستین ورکشاپ ترکیب بندی در عکاسی (با مطالعه موردی عکس‌های استیومک کوری) روز دوشنبه ۲۳ اسفندماه در سنندج برگزار می‌شود.

مدرس این کارگاه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بعد از ۲ سال و نیم تحلیل و آموزش مجازی در زمینه ترکیب بندی در عکاسی، این بار تصمیم گرفتم که یک ورکشاپ حضوری را در این مورد در شهر سنندج برگزار کنم.

فرهاد مطاعی افزود: این ورکشاپ‌ها تلاشی برای نقد و بررسی ترکیب بندی در عکاسی، سینما و نقاشی است.

وی ادامه داد: ورکشاپ ترکیب بندی در عکاسی (با مطالعه موردی عکس های استیومک کوری)، ساعت ۱۵:۳۰ روز دوشنبه ۲۳ اسفند در سالن شماره ۲ سینما بهمن سنندج برگزار می‌شود.

مطاعی یادآور شد: حضور علاقه مندان به عکاسی و عموم مردم در این ورکشاب آزاد و رایگان است.

«فرهاد مطاعی»، کارشناس ارشد رشته عکاسی و مدرس دانشگاه است که در سال‌های گذشته نیز ورکشاپ‌هایی را در زمینه «تاریخ عکاسی مستند» و «روایت در مجموعه عکس مستند» در شهر سنندج برگزار کرده است.


گروه خبر: 
دسته بندی در گروه: