چند خبرکوتاه از کردستان



 به گزارش ایرنا، نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان کردستانی با اشاره به اینکه  فیلم کوتاه نامحرم موفق به حضور در سی و پنجمین جشنواره هفته فیلم مدینا اسپانیا شده است، اظهار داشت: جشنواره فیلم مدینا یکی از مهم‌ترین رویدادهای فیلم اسپانیا و از اصلی ترین عرصه‌های ارتقا فیلم کوتاه این کشور است.

سید پیام حسینی اضافه کرد: مدینا همچنین یکی از جشنواره‌های کلیدی مورد تایید گویا (GOYA) بوده که سی و پنجمین دوره این رویداد رقابتی از تاریخ ۱۱ تا ۱۹ ماه مارس در والادولید برگزار می‌شود.

نویسنده، تهیه کننده و  کارگردان فیلم کوتاه نامحرم با بیان اینکه گروه دریچه سینما و موسسه بانتافیلم، مسوولیت پخش بین المللی این اثر را به عهده دارند،  افزود: این فیلم کوتاه پیش از این نیز در جشنواره فیلم کوتاه Meihodo که رویدادی رقابتی با تمرکز بر آثار بصری تهیه شده توسط جوانان است، حضور پیدا کرد.

حسینی با اشاره به اینکه بودجه ساخت این فیلم توسط یک هزار زن کورد جمع آوری شده است، افزود، ادامه داد: اردشیر خدادوست، افشین خدری، فتانه احمدزاده، غفار خالدی، الهام مدرسی، جلال ویسی در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

 بازنویسی فیلمنامه فیلم کوتاه نامحرم را  باقر سروش انجام داده است و  دستیار اول کارگردان و برنامه ریز این فیلم هم وحید احمدی، منشی صحنه شکیلا معذی ومدیر فیلمبرداری هم حامد بقاییان بوده است.

آغاز طرح عیدانه استاندارد در کردستان

مدیرکل استاندارد استان کردستان گفت: امسال طرح عیدانه استاندارد به منظور کنترل بازار در ایام نوروز و ترویج استاندارد توسط این اداره‌کل اجرا می‌شود.

ژیلا یزدانی اضافه کرد: به منظور ارائه‌ خدمات مطلوب و کیفی به عموم شهروندان و مسافران نوروزی و همچنین در راستای صیانت از حقوق شهروندان، طرح ویژه‌ عیدانه از نیمه‌ دوم اسفند امسال آغاز شد.

وی با بیان اینکه این طرح تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت، افزود: در این ایام به منظور عدم توزیع کالای غیراستاندارد، نظارت بر بازار، مراکز تمرکز، توزیع و فروش کالا، نمایشگاه‌های عرضه‌ محصولات، رستوران‌های شهری و بین‌شهری، صنف توزیع لوازم یدکی خودرو، تشدید و ترازوهای میادین‌بار نیز به طور جد کنترل خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان کردستان با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های سازمان ملی استاندارد ایران ترویج استاندارد است، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا رعایت نکات بهداشتی در ایام نوروز بسیار حائز اهمیت است و به همین منظور این اداره‌کل اقدام به تهیه‌ بروشورهایی با عنوان «استاندارد مقررات و آیین کار بهداشتی چلوکبابی‌ها، رستوران‌ها، قهوه‌خانه‌ها و غذاهای کترینگ» کرده که در این ایام در میان مسافران نوروزی توزیع خواهد شد.

یزدانی یادآور شد: علاوه بر موارد مذکور با اکران بیلبوردهای نوروزی در سطح استان و اجرای نمایش عروسکی به اطلاع‌رسانی و ترویج استاندارد پرداخته می‌شود.

کشف ۳۵۰ کیلوگرم روغن خوراکی تاریخ مصرف گذشته در بیجار

مدیرکل استاندارد استان کردستان از کشف ۳۵۰ کیلوگرم روغن خوراکی تاریخ مصرف گذشته در شهرستان بیجار خبر داد و اظهار داشت: در گشت مشترک بازرسی طرح عیدانه‌ استاندارد و نمایندگان ادارات تعزیرات، غله، جهادکشاورزی و بهداشت شهرستان بیجار از سطح واحدهای تولیدی غذایی این شهرستان، ضمن بازرسی و نمونه برداری از خط تولید واحدهای تولیدی، این میزان روغن تاریخ مصرف گذشته و غیراستاندارد شناسایی و جمع آوری شد.

ژیلا یزدانی اضافه کرد: با نزدیک شدن به سال نو و ایام نوروز بازرسی‌های سازمان ملی استاندارد ایران در سراسر کشور تشدید می‌گردد و اداره‌کل استاندارد کردستان نیز به تبع سازمان بازرسی، نظارت و کنترل‌های خود را از سطح بازار، اصناف و واحدهای تولیدی بیشتر می‌کند.

وی از همشهریان و مسافران نوروزی خواست تا در صورت رویت هرگونه کالای تاریخ مصرف گذشته و غیر استاندارد، این اداره‌ کل را از این موضوع مطلع کنند یا اینکه با سامانه‌ تلفنی ۱۵۱۷ تماس حاصل کنند.

کشف ۲۰۰ کیلوگرم  آرد تاریخ مصرف گذشته در سروآباد

مسوول نمایندگی استاندارد در شهرستان سروآباد اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ویژه‌ عیدانه از کارگاه‌ها و مراکز تولید شیرینی بازرسی و در این بازرسی ۲۰۰ کیلوگرم آرد تاریخ مصرف گذشته کشف و ضبط شد.

تورج احمدی‌زاد اضافه کرد: در طرح ویژه‌ عیدانه که از ۱۵ اسفند ماه امسال کلید خورده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت با  تاکیدات رییس سازمان ملی استاندارد ایران، ادارات کل استانی موظف شدند به منظور ارائه خدمات مطلوب و کیفی به عموم شهروندان و مسافران نوروزی، بر کالاها، خدمات، هتل‌ها، مراکز تفریحی و خدماتی نظارت دقیق و مستمر داشته باشند.

وی افزود: در راستای همین طرح در شهرستان سروآباد نیز در قالب گشت مشترک استاندارد با ادارات صمت، شبکه‌ بهداشت و اتاق اصناف از کارگاه‌ها و مراکز تولید و عرضه شیرینی در این شهرستان بازدید شد و بیش از ۲۰۰ کیلو آرد تاریخ مصرف گذشته و مقادیری پودر کاکائو و خامه قنادی  کشف، جمع آوری و معدوم شد.

مسوول نمایندگی استاندارد در شهرستان سروآباد یادآور شد: این بازرسی‌ها به صورت دوره‌ای انجام می‌شود و در صورت مشاهده‌ی هرگونه تخلف با واحدهای متخلف برخورد  قانونی  خواهد شد.


گروه خبر: 
دسته بندی در گروه: