تشریح برنامه‌های هفته جوان و چند خبر کوتاه دیگر از کردستان



به گزارش ایرنا، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: به مناسبت فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و بزرگداشت هفته ملی جوان، برنامه‌های مختلفی در سطح استان اجرا می‌شود.

گلاویژ فتاحی اظهار داشت: برگزاری بازی‌های بومی و محلی، کارگاه‌های توانمندسازی با موضوع اشتغال و کارآفرینی در حوزه کسب و کار، همایش پیاده‌روی و کوهنوردی، انجام خدمات روانشناسی در مراکز مشاوره تخصصی ازدواج به ‌صورت رایگان به جوانان و خانواده‌های آنان و برگزاری کارگاه توانمندسازی جوانان با موضوع مهارت‌های زندگی در راستای سیاست‌های جمعیتی در سطح استان از جمله این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به افتتاح فعالیت مراکز مشاوره در خانه ‌جوانان استان کردستان افزود: تجلیل از جوانان برتر، نخبه و فعال شهرستان، استفاده جوانان از سالن‌های ورزشی و استخر بصورت نیم‌بها، عطرافشانی و غبار روبی گلزار شهدا، اجرای مراسم کاشت نهال با شعار هر جوان یک نهال و اجرای برنامه پاکسازی محیط زیست توسط جوانان در مرکز استان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان یادآور شد: جوانان به عنوان نیروهای فعال، خلاق و متفکر نقش سازنده‌ای در ساختار یک جامعه دارند و سرمایه گرانقدر هر ملتی محسوب می‌شوند.

بازدید از ۲۳۴ مرکز عرضه فرآورده های خام دامی و رستوران‌های قروه

 سرپرست دامپزشکی شهرستان قروه گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در شهرستان قروه  از ۱۴ اسفند آغاز شده و تا ۱۲ اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.

پویاعلی محمدزاده افزود: در همین راستا اکیپ های شبکه دامپزشکی شهرستان قروه در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از ۱۴ تا ۲۰ اسفند سال جاری در ۲ شیفت صبح و بعد از ظهر از ۲۳۴ مرکز عرضه فرآورده خام دامی و رستوران بازدید کرده اند.

به گفته وی در این بازدیدها ۱۶۱ کیلوگرم گوشت فاسد و تاریخ گذشته از پنج مرکز تهیه، تولید و توزیع فراورده های خام دامی شناسایی و متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

محمدزاده گفت که گشت نوروزی دامپزشکی با همکاری مشترک فرمانداری، دادستانی، شبکه بهداشت، صمت، جهادکشاورزی و تعزیرات انجام شده است.

سرپرست شبکه دامپزشکی قروه با توجه به اهمیت سلامت مردم از شهروندان خواست هرگونه تخلف در زمینه عرضه و فروش فرآورده های خام دامی را به اداره دامپزشکی شهرستان قروه با شماره ۳۵۲۲۲۱۶۵ و یا سامانه ۱۵۱۲ اطلاع دهند تا موضوع در اسرع وقت پیگیری و با متخلفان برخورد شود.

دعوت بانوی بلندقامت کردستانی به اردوی تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان بزرگسال کشور

"آیدا گل محمدی" بانوی بسکتبالیست کردستانی از سوی کادر فنی تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان کشور به اولین مرحله اردوی آمادگی این تیم در تهران دعوت شد.

تیم ملی بسکتبال بانوان بزرگسال کشور خود را برای حضور در مسابقات انتخابی جام جهانی آماده می‌کند.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.


گروه خبر: 
دسته بندی در گروه: