۱۶۵ آتش‌نشان سنندجی برای چهارشنبه آخر سال آماده‌ باش هستند



به گزارش ایرنا، سهیل فضل‌وزیری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: هر سال و براساس رسم دیرینه، مردم در چهارشنبه آخر سال با روشن کردن آتش آخرین چهارشنبه سال را جشن می گیرند اما برخی‌ها  با ساخت مواد منفجره و ترقه باعث بروز حادثه شده و خاطرات تلخی را در روزهای پایانی سال رقم خواهند زد.

وی گفت: این سازمان در راستای پیشگیری از حوادث احتمالی چهارشنبه آخرسال تمهیدات و جلساتی را با دستگاه های امدادی، نیروی انتظامی و صدا و سیما در زمینه فرهنگ‌سازی و کاهش حوادث برگزار کرده است.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بنرهای هشدار در زمینه آگاهی بخشی به شهروندان بویژه قشر  نوجوان و جوان در سطح شهر نصب شده است.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه در این ایام بواسطه خریدهای نوروزی بازارهای سطح شهر شلوغ و احتمال بروزحوادث هم وجود دارد در راستای تسریع در امداد رسانی در مواقع بروز حوادث، سه اکیپ سیار آتش نشانی در میدان آزادی، انقلاب و پارک کودک از ۱۵ اسفند سال جاری مستقر شده‌اند.

فضل‌وزیری با اشاره به آماده باش ۱۶۵ آتش نشان در هشت ایستگاه سطح شهر اظهار داشت: آتش نشانان تا پایان روز ۱۳ فروردین در آماده باش کامل هستند.

وی تاکید کرد: خانواده‌ها در کاهش حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز تاثیر بسزایی دارند، لذا امیدواریم با رعایت نکات ایمنی روزهای پایانی سال را سپری کرده و با خاطرات خوشی به استقبال نوروز برویم.

آخرین چهارشنبه سال در سنت ایرانی، چهارشنبه سوری نام دارد، این روز در سال جاری با ۲۴ اسفند مصادف است.

چهارشنبه سوری از دیرباز تقریبا در همه نقاط ایران برگزار می‌شود، در این مراسم، در شب آخرین چهارشنبه سال (یعنی نزدیک غروب آفتاب روز سه شنبه)، بیرون از خانه و در فضایی مناسب آتشی می افروزند و اهل خانه، زن و مرد و کودک از روی آتش می پرند و با گفتن «زردی من از تو، سرخی تو از من»، بیماری ها، ناراحتی ها و نگرانی‌های سال کهنه را به آتش می‌سپارند تا سال نو را با آسودگی و شادی آغاز کنند.


گروه خبر: