نمایشگاه صنایع دستی بانوان مرزنشین گنبدکاووس افتتاح شد



رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در راستای اجرای طرح مدیریت مشارکتی تالاب‌های بین المللی، با همکاری محیط زیست و انجمن مردم نهاد سبزگامان بسکی از مهرماه سال گذشته یک دوره آموزشی طراحی محصول با موضوع کاربردی کردن استفاده از تولیدات سوزن دوزی علاوه بر لباس‌های محلی در بحث زیورآلات، کیف و کفش و سایر وسایل با حضور ۳۲ نفر از بانوان روستای تنگلی و شهر اینچه برون برگزار شد.

مریم آق‌آتابای افزود: بانوان شرکت کننده در این دوره ۶۰ اثر تولیدی خود از ترکیب سوزن دوزی ترکمن در پوشاک و کیف و کفش در این نمایشگاه یک روزه در معرض دیده عموم قرار دادند.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید میراث فرهنگی بر ساماندهی تابلو ورودی روستاهای ثبت ملی در کشور، یک تابلو با مضمون "به روستای تنگلی ثبت ملی سوزن دوزی خوش آمدید" آماده شده و به‌زودی در ورودی این روستا نصب می‌شود.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گنبدکاووس اظهارداشت: همچنین در طول هفته صنایع دستی نمایشگاه‌های مختلف هنر دست هنرمندان در مناطق شهری و روستایی شهرستان برگزار می‌شود.

آق‌آتابای بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس ۲۲ خرداد میزبان همایش تخصصی زیورآلات سنتی گلستان یادبود مرحوم استاد غلام آق پیشکسوت زیورآلات سنتی ترکمن با حضور ۴۲ هنرمند برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بیش از ۹ هزار نفر در مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند.


گروه خبر: 
دسته بندی در گروه: