جوانان با مهارت‌آموزی گره‌گشای مشکلات جامعه خواهند شد



به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی روز سه‌شنبه در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان با تاکید بر این که مهارت آموزی، علم و عمل توام است،اظهارداشت: با توجه به پیشرفت سریع علم و دانش مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای باید جوانان را با دانش روز دنیا تعلیم داده و آنان را به سمت مشاغل دانش بنیان سوق دهند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: کار بزرگ و ارزشمند آموزش مهارت و شغل، که انجام می‌دهید، در دل جوانان امید می‌آفریند.

آیت‌الله نورمفیدی با تاکید بر امیدآفرینی در دل جوانان از سوی مسئولان گفت: امید به معنای ایجاد سرور و شادمانی در جامعه و نگاه مثبت به حال و آینده است.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان همچنین با تاکید بر بسط، توسعه و گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی‌ اضافه کرد: برای گسترش این مهم باید خبررسانی و فرهنگ‌سازی شود و تمامی دستگاه‌ها با همکاری یکدیگر در راستای تحقق آن تلاش کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان در این دیدار ضمن تشریح عملکرد آموزشی و ظرفیت‌های موجود در مراکز تحت پوشش این اداره کل، گفت: بهترین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان در شهرستان مرزی مراوه‌تپه در حال احداث است که تلاش داریم برای دهه‌فجر سال جاری افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

سیدعلی‌رضا حسینی‌طلب با اشاره به اهمیت توانمندسازی بانوان و تاکید بر انکارناپذیر بودن نقش آنان در توسعه اقتصادی کشور، تصریح کرد: با توجه به این مساله اکنون ۲ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ویژه بانوان در غرب استان داریم.

وی افزود: همچنین پروژه احداث مرکز خواهران شهرستان گنبدکاووس در حال ساخت است که با افتتاح این مرکز بانوان شرق استان هم به صورت تخصصی و متمرکز از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند خواهند شد.

به گفته وی عملیات احداث یک ساختمان مرکز آموزش فتی و حرفه‌ای در شهرستان مرزی گمیشان در هفته ملی مهارت آغاز شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان اضافه کرد: اهمیت موضوع گردشگری و هتلداری در استان با توجه به قرار داشتن این استان در مسیر زائران حضرت امام رضا (ع) و لازمه پذیرایی و اقامت شایسته از زائران، خلاء آموزش‌های تخصصی در این حوزه را نمایان می‌کند که در این راستا پروژه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای هتلداری و بوم‌گردی مرکز استان در حال ساخت بوده و در صورت تامین اعتبار لازم جهت تجهیز در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

حسینی‌طلب یادآور شد: نیاز است تا ائمه جمعه در بیانات خود اهمیت موضوع مهارت‌آموزی را به عموم مردم انتقال دهند تا بتوانیم با توانمندسازی جوانان، معضل بیکاری و در پی آن آسیب‌های اجتماعی را ریشه‌کن کنیم.


تاریخ: 
۱۶ آذر ۱۴۰۰،‏ ۹:۴۶
گروه خبر: 
دسته بندی در گروه: