ایران اسلامی هیچ‌وقت زیر بار زورگویی‌های دشمنان نمی‌رود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های بسیار ارزنده ای که بعد از پیروزی انقلاب در کشورمان رونق پیدا کرده، مسئله اعتکاف است.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه غذای روح انسان معنویت و ارتباط با خدا است، افزود: اعتکاف انسان را از غفلت رهایی می بخشد و مجالی برای حسابرسی انسان از خودش است.

وی با اعلام اینکه اعتکاف بعد معنوی انسان را تقویت می‌کند، بیان کرد: دستاورد بزرگ اعتکاف بخشش گناهان باشد.

حسینی گفت: کسانی که موفق نمی‌شوند در مراسم اعتکاف شرکت کنند، می‌توانند با کمک به برگزاری اعتکاف و نیازمندان از ثواب آن بهره مند شوند.

وی با تبریک میلاد امیرالمومنین علیه السلام و اشاره به ویژگی‌های شخصیتی وی، خاطرنشان کرد: ما باید این امام بزرگوار را به عنوان مقتدا و رهبر و پیشوای خود قرار دهیم و در همه زمینه‌ها از ایشان پیروی کنیم.

امام جمعه دیر با اشاره به وقوع زمین لرزه در استان آذربایجان غربی، گفت: کسانی که تمکن مالی دارند به زلزله زدگان کمک کنند.

وی با تسلیت وفات حضرت زینب سلام الله علیها، عنوان کرد: بانوان و دختران ما از زینب کبری سلام الله علیها الهام گرفته و آن حضرت را الگوی خود قرار دهند، شخصیتی که انقلاب و نهضت حسینی به وسیله این بانوی بزرگ تکمیل شد.

حسینی با تبریک روز نیروی هوایی ارتش، بیان داشت: از حماسه بزرگ این نیرو در قبل از پیروی انقلاب که با حضورشان در مقابل امام و رژه‌ای که مقابل امام رفتند کمر طاغوت را شکستند، تکریم می‌کنیم.

وی با اشاره به روز ملی فناوری فضایی، افزود: ایران اسلامی در زمینه صنعت هوافضا پیشرفته است؛ انقلاب اسلامی یک انقلابی بود که در نوع خود کم نظیر بود و یکی از ویژگی‌های آن صد در صد مردمی بودن و دیگری اسلامی بودن است.

امام جمعه بندر دیر گفت: دشمنان در چندماهه گذشته زورشان را زدند اما سرشان به سنگ خورد و بار دیگر از خواستار مذاکره هستند البته از آن طرف ایران را تحریم می‌کنند.

وی ابراز کرد: ایران اسلامی هیچ وقت از مذاکره سرباز نزده اما هیچ وقت زیر بار زورگویی‌های دشمنان نرفته و نخواهد رفت.

حسینی با بیان اینکه انقلاب ما اسلامی بود، خاطرنشان کرد: سنگرهای مبارزه مساجد و حسینیه‌ها، شعارهای مردم ارزشی و اسلامی و خواسته‌های آن هم حاکمیت اسلام و رهبری آن یک مرجع تقلید بود.

وی تاکید کرد: ما امروز مشکلات محسوس در زمینه معیشت مردم داریم که به تعطیلی نسبی اقتصاد در دهه ۹۰ و تحریم‌ها و ضعف مدیریت و عوامل دیگر بر می‌گردد.

خطیب جمعه دیر بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که ما امروز شاهد هستیم بازهم این مسائل معیشتی باید مورد توجه مسئولان باشد و مشکلات مردم را برطرف کنند.

حسینی گفت: در ۴۴ سال گذشته در عرصه‌های مختلف کارهای بزرگی انجام شده و در دهه فجر امسال هزاران طرح و پروژه در زمینه‌های مختلف افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در شهرستان دیر هم ۸۰ پروژه با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

امام جمعه دیر با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، تصریح کرد: ما ضمن محکوم نمودن جنایات رژیم صهیونیستی از خداوند برای ملت فلسطین آرزوی پیروزی نهایی داریم.

وی با اشاره به حمله به سفارت آذربایجان، یادآور شد: انگیزه این حمله شخصی بوده است و مقامات کشورمان ابراز همدردی کردند و پیام دادند که حاضر به هرنوع همکاری هستند و ما به دولت آذربایجان هشدار می‌دهیم که در دام صهیونیست‌ها نیافتید که آینده خطرناکی خواهید داشت.

تاریخ: 
۱۴ بهمن ۱۴۰۱،‏ ۱۶:۲۷
گروه خبر: 
دسته بندی در گروه: