اولین جشنواره هوانوردی عمومی خزر تا کویر به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان هواپیمایی، مهدی قرنلی گفت: در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر توسعه هوانوردی عمومی و امکان استفاده بیشتر از هواپیماهای شخصی، همچنین با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان هواپیمایی کشوری در راستای اشاعه فرهنگ هوانوردی عمومی و ورزش‌های هوایی روز پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ اولین جشنواره هوانوردی عمومی با عنوان خزر تا کویر از فرودگاه بیشه‌کلا در مازندران آغاز شد.

وی افزود: در این جشنواره ۱۳ فروند هواپیمای خصوصی در تایپ‌های مختلف به صورت گروهی از فرودگاه بیشه‌کلا در سه دسته سه‌فروندی و یک دسته چهارفروندی تا ارتفاع ۱۲ هزار پا پرواز کردند و در فرودگاه گلبهار مشهد فرود آمدند.

قرنلی تصریح کرد: هواپیماهای مذکور پس از یک‌روز توقف بامداد شنبه ۳۰ اردیبهشت به مقصد فرودگاه کاشمر به پرواز درآمده و پس از سوخت‌گیری چند فروند از این هواپیماها از کاشمر به مقصد فرودگاه یزد پرواز را ادامه دادند و ظهر شنبه در این فرودگاه فرود آمدند.

رئیس گروه فوق سبک سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به طی مسیر ۸۰۵ مایل معادل ۱۴۸۱ کیلومتر توسط هواپیماهای مذکور، خاطرنشان کرد: در این جشنواره رکورد ۶ ساعت پرواز گروهی ۱۳ فروندی بدون توقف زده شد.

وی، افزود: تمهیدات لازم برای خدمات فرودگاهی در تمامی فرودگاه‌ها اتخاذ شد و تیم‌های فنی، اورژانس، آتش‌نشانی در فرودگاه‌های مقصد مستقر شدند و سوخت مورد نیاز این نوع هواپیماها نیز هم تأمین شد.

به گفته رئیس گروه فوق سبک سازمان هواپیمایی کشوری در این جشنواره ۴ بانوی خلبان و کمک خلبان حضور داشتند و دو تن از این بانوان با همسران خود در هواپیمای خصوصی حضور یافتند.

قرنلی افزود: اولین جشنواره هوانوردی عمومی خزر تا کویر صبح امروز با حضور مقامات محلی به کار خود پایان داد.

به گفته وی برگزاری جشنواره پروازهای فوق سبک درآینده تداوم خواهد شد و انجام پروازهای بین المللی فوق سبک نیز امکان پذیر خواهد شد.

تاریخ: 
۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶
گروه خبر: 
دسته بندی در گروه: