یازدهمین جلسه ارتقاء قاریان ممتاز قرآن کریم برگزار شد/گرامیداشت یاد و خاطره هوشنگ یاری قاری پیشکسوت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن، یازدهمین جلسه از سیزدهمین دوره ارتقا قاریان ممتاز قرآن کریم، به صورت نیمه حضوری و با برقراری ارتباط دوسویه و برخط تصویری با قاریان شرکت کننده، به میزبانی شورای عالی قرآن برگزار شد.

در این جلسه ارتقا که با دبیری محمودرضا بیژنی اول قاری ممتاز کشورمان همراه بود، محمد عباسی و کریم دولتی از استادان و داوران بین المللی و حمید رحیمی به عنوان کمک کارشناس، به ارائه نکات فنی و مفاهیمی و تحلیل قرائت قاریان پرداختند.

در طلیعه این برنامه، یاد و خاطره هوشنگ یاری قاری پیشکسوت استان کرمانشاه، در ارتباط مجازی با برادر بزرگ ایشان گرامی داشته شد.

حسین یاری با اشاره به اینکه مرحوم برادرم را از زمانی که هفت، هشت سال بیشتر نداشت با خودم به جلسات قرآن کرمانشاه می‌بردم، گفت: وی در ابتدای کار تلاوت، قرآن را به سبک استاد عبدالباسط به زیبایی تقلید می‌کرد.

وی، خوش خلقی، سخت کوشی، ادب قرآنی، احسان به پدر و مادر و گره گشایی از مشکلات دیگران را از جمله ویژگی‌های بارز شخصیتی برادرش برشمرد و ادامه داد: برادرم در کنار اینکه قاری برجسته بود، نقاش خوب و خوش نویس ممتازی هم بود.

حسین یاری در پایان گفت: بعد از فوت برادرم از همسرش شنیدم که آن مرحوم مقید به نافله شب بود و بر قرائت زیارت عاشورا مداومت داشت.

در ادامه، کریم دولتی و محمد عباسی هم برخی خصوصیات دیگر اخلاقی مرحوم هوشنگ یاری از جمله آرامش و تواضع ایشان را بیان نمودند و علو درجات را برای این قاری فقید از درگاه الهی مسألت کردند.

پس از این بخش از جلسه، داوود کریمی از تهران به صورت حضوری و ابوالفضل قدرتی از خراسان شمالی و مهدی خدیوی از چهارمحال و بختیاری با پخش تلاوت تصویری، قاریانی بودند که هرسه نفر آیات ۱۰۲ تا ۱۰۸ سوره آل عمران را از حفظ تلاوت کردند.

براساس این گزارش، تلاوت داوود کریمی از نظر کارشناسان با کسب نصاب لازم به عنوان تلاوت منتخب یازدهمین جلسه ارتقا معرفی شد.

پایان بخش این جلسه، قرائت دعای ختم قرآن توسط مهدی کرامتی زاده قاری ممتاز تهرانی بود.

لازم به توضیح است، سیزدهمین دوره جلسات ارتقا شورای عالی قرآن، روزهای چهارشنبه به صورت هفته در میان، بعد از اذان مغرب برگزار می‌شود و فیلم کامل جلسات با فاصله چند روز در صفحه مجازی شورا در تارنمای آپارات بارگذاری می‌گردد.

تاریخ: 
۲۲ آبان ۱۴۰۰،‏ ۹:۰۴
گروه خبر: 
دسته بندی در گروه: