مردمی کردن تبلیغ یکی از اصلی ترین اهداف سازمان تبلیغات است

محمدحسین طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی را می‌توان به‌پیش از سال ۹۷ و پس از سال ۹۷ تقسیم کرد اظهار کر: پس از سال ۹۷ نگاه سازمان تغییر کرد و تحولات بزرگی در این سازمان رقم خورد که این تحولات متناسب با نیازهای روز انقلاب اسلامی بود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: تلاش سازمان تبلیغات براین است که بتواند در خصوص اولویت‌های انقلاب اسلامی در سطح کلان گام بردارد.

وی گفت: در سال ۹۹ با تغییر مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین هوای تازه‌ای دمیده شد و تمرکز سازمان بر روی سند تحول، مأموریت‌ها و رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی بیشتر شد و این گفتمان سازی و نگاه جدید به کارکنان و اقشار مرتبط با سازمان منتقل شد.

این مسئول ابراز کرد: حضور نیروی انسانی نخبه و توانمند در سطوح مختلف مدیریتی و کارشناسی در مجموعه سازمان تبلیغات تأثیر بسزایی در مأموریت‌های جدید داشت.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات امروز صرفاً نهاد روحانیت نیست بلکه محلی برای فعالیت اقشار مختلف مردم ازجمله روحانیت، بانوان، هیئت‌های مذهبی، رسانه، قرآنی‌ها و هنرمندان است و بر این اعتقاد است که تبلیغ باید به‌صورت مردمی باشد و همه مردم مبلغ شوند.

رصد و مقابله با تهاجم فرهنگی هدف سازمان تبلیغات اسلامی است

طاهری مطرح کرد: رصد و مقابله با تهاجم فرهنگی و گفتمان سازی بر اساس اولویت‌های انقلاب از اهداف پیش روی سازمان است که برای اجرای این کار نیازمند همراهی تمام اقشار مردم هستیم.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف سازمان رصد است به این معنا که سازمان باید با در اختیار داشتن برخی زیرساخت‌ها به رصد وضعیت فعلی انقلاب، اولویت‌ها و رصد تهاجمات فرهنگی بپردازد که در این راستا اتاق وضعیت استانی و محلات آسیب‌پذیر در حال طراحی است که در بخش محلات این اتاق‌های وضعیت توسط امامین محله اجرا می‌شود.

این مسئول تأکید کرد: آموزش و توانمندسازی اقشار مختلف از دیگر وظایف سازمان تبلیغات است برای مثال با توجه به اینکه یکی از اولویت‌های اصلی انقلاب مسئله جمعیت است در این راستا با همکاری مسئول امور بانوان استانداری قرارگاه و کارگروه جمعیت استانی شکل گرفت و در پی آن جلسات و کارگاه‌های متعددی نیز برگزار شد.

وی تشریح کرد: در تلاش هستیم تا در حوزه گفتمان سازی در ابتدای کار با احصا مسائل و سپس به اولویت‌بندی، شناسایی ریشه مسائل، تولید محتوا، بازخورد گیری، آموزش و توانمندسازی اقشار مختلف بپردازیم.

تبدیل سازمان تبلیغات اسلامی به یک سازمان تبیینی

این مسئول عنوان کرد: مهم‌ترین مأموریت سازمان تبلیغات این است که بتواند از جایگاه صدور صرف مجوز هیئات، کانون‌های قرآن و آگهی‌های تبلیغی فاصله گرفته و به نهاد تبیینی تبدیل شود.

وی افزود: سازمان تبلیغات می‌تواند با ایجاد زیرساخت‌ها، شبکه‌های حقیقی و مجازی، آموزش و توانمندسازی اقشار در راستا مأموریت‌های جهاد تبیین که توسط رهبر انقلاب مطرح شده حرکت کند و بنا داریم با همکاری دستگاه‌های فرهنگی، فعالان و کنشگران مرتبط با سازمان تبلیغات این سازمان را به یک نهاد اثرگذار، جریان‌بخش و گفتمان ساز تبدیل کنیم.

طاهری عنوان کرد: در رویکرد جدید سازمان تلاش کردیم تا از تصدی‌گری خارج شده و با همراهی حلقه‌های میانی و نهادهای تبلیغی و فرهنگی ارتباط مؤثرتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: در موج سوم کرونا سازمان تبلیغات با همراهی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی در راستای تشکیل قرارگاه شهید سلیمانی گام برداشت که در این حوزه اقدامات خوبی در زمینه بهداشت و درمان، پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی و کاهش آسیب‌های کرونا انجام شد.

طاهری با بیان اینکه تشکیل ستاد مردمی محرم و ستاد مکتب سلیمانی با پشتیبانی دستگاه‌های حاکمیتی و ذیل محوریت مردم از دیگر اقدامات مهم سازمان تبلیغات اسلامی است مطرح کرد: تشکیل ستاد مردمی تواصی در راستای همراه کردن مردم برای شرکت در انتخابات، تبیین معیارهای انتخاب کاندیدای اصلح و تبیین اقدامات انقلاب اسلامی تشکیل شد.

رویکرد سازمان تبلیغات مسئله محور است

وی ادامه داد: رویکرد جدی سازمان تبلیغات رویکرد مسئله محور است که در این راستا رویکرد سازمان از طرح‌های قالبی و مناسبتی خارج شده و به سمت مسائل استانی حرکت می‌کند که برای این جریان همایش رویداد پیشگام با حضور کنشگران محلی، دانشجویان، مبلغان و افراد دغدغه مند در حوزه استان تشکیل شد که نتیجه این رویداد پرداختن به مسائل استانی ازجمله مسئله آرامستان‌ها و جمعیت بود.

این مسئول ادامه داد: تلاش ما بر این است که پشتیبانی لازم از امامان محله را داشته باشیم تا این افراد با شناخت محله‌های مختلف، احصا مسائل و وضعیت فعلی محله به طراحی اطلس پیشرفت محله پرداخته و در قالب طرح محله محور به حل مسائل مردم بپردازند.

وی تأکید کرد: ما نیازمند معرفی وجه تازه‌ای از سازمان تبلیغات به مردم هستیم تا این سازمان در بین مردم به نهادی با عنوان سازمان جریان ساز و گفتمان ساز تبدیل شود که در این راستا گزارشی تحت عنوان روایت نهضت در ۴۸۰ صفحه طراحی شده است.

طاهری در پایان گفت: در طرح نهضت به مجموعه مأموریت‌های سازمان تبلیغات، تغییر رویکردها، اقشار مرتبط با سازمان، کار ویژه‌های انجام شده توسط سازمان، سامانه‌ها و ظرفیت‌ها سازمان پرداخت شده است که در ادامه این گزارش به مقدمه‌ای برای مدیران دستگاه‌های فرهنگی و مقدمه‌ای خطاب به مردم اشاره شده تا مردم با وجه جدید سازمان تبلیغات آشنا شوند و به‌واسطه شناختی که ایجاد شده ما را در راستا تحقق اهداف همراهی کنند.

تاریخ: 
۴ تیر ۱۴۰۱،‏ ۹:۵۳
گروه خبر: 
دسته بندی در گروه: